Enne restorani avamist on vaja valida tarnijad ja määrata tarne. Põhinõueteks tarnijatele on kvaliteetsete ja värskete toodete õigeaegne tarnimine.

Selle arvutamiseks, kui palju tooteid teil on vaja tellida, on vaja tehnoloogilist kaarti ja müügiprognoosi. Võite valida tööprotsessis optimaalse ostu. Vajalike toodete ja varustuse koguse määravad eelneva perioodi tulemused, arvestades kõiki kulusid.

Soetamiseks vajalike toodete loend on igal asutusel individuaalne. Ent on tarnijate kategooriad, kellega teeb koostööd iga restoran.

· Värske liha tarnijad

· Värske kala tarnijad

· Piimatoodangu tarnijad

· Kuivtoiduainete tarnijad

· Jookide tarnijad

· Köögi- ja puuvilja tarnijad

Hõlpsam on töötada isikliku kaubandusesindajaga, kes vastutab kõikide vajalike kaupade ja toodete teadmise, isiklike pakkumiste koostamise ja korrapärase tarne organiseerimise eest. Aga neid on väga raske leida, kuna kompleksi esindaja on oma klientide suhtes vähem lojaalne ja paindlik.

Kindlate toodete tarnele spetsialiseerunud väikeste tarnijate peamine eelis on see, et nad on valmis arvestama kliendi vajadusi ja nendega individuaalselt töötama. Tavaliselt kontrollivad väiketarnijad paremini kauba kvaliteeti, teavad paremini toodangut ja suudavad pakkuda valikut.

Enne tarnijate valimist analüüsige kõiki pakkumisi. Parem on tellida esimene partii väiksemana ja erinevatelt tarnijatelt, et võrrelda toodete kvaliteeti ja valida endale sobivaim variant. Tulevikus on parem esitada tellimusi väikestes partiides, ent sagedamini; siis tarnitakse teie ettevõttele värskeid tooteid ja teil on neid kergem säilitada.

Lepingu allkirjastamise hetkel lugege tähelepanelikult läbi kõik tingimused. Selgitage välja, mis liiki garantiisid pakub tarnija ja milline vastutus on pooltel, kui tarnekuupäevadest kinni ei peeta. Veel selgitage ilmtingimata välja maksetähtajad.